м. Київ, вул. Кільцева дорога 15А
Вибір антифризу - завдання відповідальне, адже неправильний підбір рідини загрожує дорогим ремонтом машини. Деякі водії орієнтуються на колір антифризу і низьку ціну. Однак це серйозна помилка. Антифриз, охолоджувальна рідина, або тосол - це рідина, яка циркулює через двигун і радіатор автомобіля, допомагаючи контролювати екстремальні температури. В Україні назва "Тосол", що часто зустрічається, походить від радянської розробки рідини-антифризу - "Технології Органічного Синтезу". Після цього ця абревіатура міцно закріпилася на пострадянському просторі. Однак навіщо потрібен антифриз у машині і як його правильно вибрати - розповімо в сьогоднішній статті. Також у рубриці #ЗапитанняВідВодіїв директор компанії Кінг Авто Геннадій Боднарчук відповість на найпоширеніші запитання водіїв/водійок щодо підбору антифризу.
Почнемо з найпростішого: з'ясуємо, що ж таке антифриз. Охолоджувальна рідина - антифриз - необхідна для запобігання перегріву двигуна. Вона також допомагає запобігти замерзанню двигуна, коли температура опускається нижче 0 градусів за Цельсієм. Крім того, за допомогою антифризу відбувається змащування деталей насоса охолодження. Антифриз важливий для безпечної роботи машини.
Якщо ви експлуатуєте машину без своєчасної заміни охолоджувальної рідини, то ризик пошкодити систему охолодження автомобіля, включаючи радіатор, водяний насос і труби, зростає. Відповідно, машині знадобиться дорогий ремонт. З часом охолоджувальна рідина також втрачає ефективність.
Крім того, сучасні антифризи виконують набагато більше функцій:
Історично перший антифриз з'явився в 1920-ті роки ХХ століття. Основу рідини становив гліцерин (його температура кипіння 290ºС). Тодішні антифризи мали високу в'язкість і плинність. Складність експлуатації такого виду рідини була очевидна: водяний насос машини був просто не в силах качати гліцериновий антифриз.
Виробники вирішили проблему так: до гліцерину стали додавати етанол. Плинність від цього покращилася, але натомість з'явився неприємний наслідок: водії, нанюхавшись етанолу, отримували токсичне отруєння.
Дещо пізніше заміна етанолу таки знайшлася: виробники стали використовувати етиленгліколь. Але і тут не обійшлося без пригод. Виявилося, що етиленгліколь - потужна отрута, яка викликає ураження нирок. Плюс, сам по собі етиленгліколь замерзає вже за мінус 12 градусів. Однак якщо додати до нього всього лише 2% води, суміш почне кристалізуватися вже за мінус 20, а якщо відсоток води сягне 65-70%, то рідина не замерзне і за мінус 70ºС.
Проте все виявилося не так гладко. Суміш етиленгліколю - висококорозійна до кольорових металів. У минулому це хвилювало виробників вкрай рідко. У СРСР кожен водій/ниця був/а знайомий/а з антифризом, що містить 40% етиленгліколю, під назвою "Тосол А40". Будучи чи не єдиним антифризом на ринку, Тосол незабаром перетворився на загальне ім'я.
Однак як насправді працює тосол, або антифриз? Принцип функціонування антифризу простий: рідина відводить тепло, передаючи його твердому тілу - радіатору або сорочці охолодження двигуна. Для того щоб антифриз не псував сталь та інші метали в авто, виробники використовують компонент, що низькозамерзає, - моноетиленгліколь/карбоксилат спільно з пакетом антикорозійних присадок.
Насправді антифриз - справа тонка, оскільки виробляється він у кількох видах. Охолоджувальні рідини ділять згідно з деякими критеріями. Найчастіше автомобілісти/ки розрізняють антифриз за кольорами. Також їхня відмінна характеристика - антикорозійні присадки, використані в засобі. Згідно з цим критерієм антифризи ділять на 2 види: органічні та неорганічні.
Водночас на Далекому Сході, в Японії, застосовують гібридні антифризи, які містять як фосфати, так і карбонові кислоти.
Проте часто водії/водійки обирають антфриз саме за кольором. Це найбільша стратегічна помилка. Виробник забарвлює товар у певний колір, як і будь-яку технічну рідину, але вибір кольору не ідентичний якісним показникам. Один і той самий антифриз може фабрикуватися в будь-якому кольорі: все залежить від бажання виробника.
Пам'ятка водієві/йці! Обираючи антифриз лише за кольором, ви ризикуєте зіпсувати покриття двигуна та зменшити ефективність засобу.
Коли всі деталі про призначення антифризу, його функціонал та види вичерпані, перейдемо до рубрики #ЗапитанняВідВодіїв. З ними найчастіше стикаються консультанти магазину King Avto. Директор магазину, Геннадій, зібрав 3 запитання, на які дасть фахові відповіді.
Дарина, водійка зі стажем понад 15 років цікавиться: "Що трапиться, якщо вибирати дешевий антифриз?"
Бажання заощадити на охолоджувальній рідині, може зіграти з водієм злий жарт. Найважливіша базова функція антифризу - це захист системи охолодження від корозії. За це відповідають спеціальні присадки. Кількість і якість присадок впливає на вартість антифризу. Чим їх більше і чим вони якісніші, тим дорожчий антифриз. Обираючи з асортименту магазину потрібний антифриз, орієнтуйтеся не лише на специфікацію засобу, а й на ціну та бренд-виробник. Наприклад, в інтернет-магазині Кінг Авто рекомендуємо звернути увагу на антифриз марки HEPU G12. Якісний німець, на основі карбоксилату не містить амінів/фосфатів/нітритів і силікатів, а також забезпечує підвищений захист від корозії
Олексій, стаж водіння понад 7 років: "Який антифриз потрібен моєму автомобілю і як його правильно заливати?"
Клас антифризу, який підходить вашому авто, вноситься в інструкцію з експлуатації. Тому не звертайте уваги не на колір антифризу, а на вимоги виробника. Наприклад, один і той самий продукт компанії може бути пофарбований у, червоний, синій, зелений або жовтий колір.
Залити антифриз не так-то просто, як може здатися на перший погляд. Якщо ви не знаєте або забули, який антифриз залитий в машині, - повністю промийте вміст системи охолодження, залийте потрібний антифриз і краще запишіть його сорт. Надалі доливайте тільки його. Якщо потрібно долити рідину, а відповідного антифризу немає, то використовуйте дистильовану воду, оскільки вона компенсує втрату об'єму рідини від випаровування.
Найгірше, що ви можете зробити - це змішати кілька різних антифризів. Наслідки можуть негативно позначитися на вашій безпеці та гаманці. Система охолодження може втратити антикорозійні властивості, а отже, неминучий дорогий ремонт. Ось ще кілька проблем, що виникають під час змішування кількох видів антифризу:
Марія, водійка зі стажем понад 13 років: "Як правильно поміняти антифриз?"
Не купуйте дешеві антифризи від невідомих виробників!
Тепер детальніше зупинимося на процесі зливу антифризу. Використовуйте очищувача (промивку) системи охолодження перед зливом антифризу. Так водій зуміє очистити систему від накипу і забруднень.
Трохи про розведення антифризу водою. Європейські інструкції рекомендують використовувати водорозчинні концентрати, але пам'ятайте: європейські зими м'якші. Тому розбавляючи європейський концентрат у пропорції 1:1, отримаєте захист від замерзання -36°С. Європейські концентрати краще розводьте у збільшеній пропорції.
Таким чином, поставтеся з особливою уважністю до вибору антифризу. Неправильний підбір тосола може серйозно нашкодити автомобілю. Головне правило: ніколи не орієнтуйтеся на колір антифризу і завжди дотримуйтесь інструкцій виробника.
Весь каталог антифризів доступний на сайті Кінг Авто доступний за посиланням.