Пн-Пт: 09:00 - 19:00
Сб: 10:00 - 18:00
Нд: 10:00 - 17:00
на верх

Автомобільні лампи та їх маркування

Автомобільні лампи та їх маркування

АВТОМОБІЛЬНІ ЛАМПИ ТА ЇХ МАРКУВАННЯ

До автомобільних ламп нині висувається значна кількість вимог, зокрема до їхніх експлуатаційних показників і характеристик. Адже від самого початку використання на автомобілях акумуляторів та освітлювальних приладів ринок почав пропонувати найрізноманітніші моделі ламп. 

Цоколі автомобільних ламп та їх маркування

                Щоб зробити правильний підбір ламп на свою машину, насамперед слід враховувати характеристики самого авто - максимально допустима потужність ламп, форму і розмір цоколя лампи. Також не варто забувати про умови застосування освітлювальних приладів, оскільки це теж впливає на оглядовість у нічний час, а також колір світлового пучка.

Найчастіше простота підбору оптичних елементів забезпечується базовими даними про авто - марка, модель, дата виробництва, обсяг силової установки. Тип і вид автомобільної лампи зазвичай вказується на її колбі та цоколі, а також на упаковці. Найбільш ходовими наразі є звичайні лампи розжарювання, а також ксенонові, галогенові, нещодавно з'явилися також і світлодіодні.

Деякі види ламп є комбінованими, з використанням двох спіралей, що дає їм можливість виконувати одразу кілька функцій, наприклад, одна лампа може працювати і як габаритні вогні, і як стоп-сигнал. Виробники ламп зазвичай вказують основні характеристики своєї продукції, причому разом з поясненнями, що забезпечує легкість підбору оптичних елементів для автомобіля за його даними.
 

ВИДИ АВТОМОБІЛЬНИХ ЛАМП

1.    ЗВИЧАЙНІ ЛАМПИ РОЗЖАРЮВАННЯ

Першими на авто встановлювали лампи розжарювання, які зараз уже називають класичними. Винахід Едісона, яким ця лампа і є, являє собою прозору сферичну колбу, з поміщеною всередину спіраллю з вольфрамового дроту, причому з колби викачано все повітря. При подачі електроенергії на спіраль, вона сприяє розігріву дроту, що супроводжується світловим випромінюванням. Однак у таких ламп ККД дуже низький - всього 6-8%. Температура нитки у 2000 градусів за шкалою Кельвіна і жовтуватий. Ця характеристика значно не "дотягує" до природного сонячного світла, тому для сприйняття людському оку така лампа розжарювання не дуже підходить.

Водночас ця лампа сприйнятлива до високих температур, а сам вольфрам може осідати у вигляді дрібних частинок на внутрішній поверхні прозорої колби, що спричиняє затуманення. Через конструктивні особливості лампи розжарювання не здатні зробити фокусування світлового пучка відбивачами.

2.    ГАЛОГЕННІ ЛАМПИ

Поява на ринку галогенових ламп дала змогу вирішити багато незручностей, які були під час експлуатації звичайних автомобільних ламп розжарювання. У цих елементів змінилася форма колби, вона набула циліндричної форми, що позначилося також і на розмірі вольфрамової спіралі. Усередині колби міститься вже не вакуум, а інертний газ, що включає і пари галогену. Ця особливість конструкції галогенових ламп призвела до появи процесу самоочищення, оскільки частинки вольфраму не осідають на колбі, а в процесі експлуатації знову осідають на спіралі. Оскільки затуманення скла не відбувається, то пропускна здатність світлового пучка у цих ламп вища. До того ж колірна температура у галогенових ламп вища - 2700-3000 Кельвіна, ніж у ламп розжарювання, що забезпечує краще сприйняття людським оком.

Але в такій конструкції є і недолік - будь-який дотик до колби рукою може призвести до порушення розподілу енергії усередині колби, що, своєю чергою, - до появи тріщин у колбі та поломки лампи.

3.    КСЕНОНОВІ ЛАМПИ

 

 

Ксенонові лампи, вони ж газорозрядні, вважаються однією з найостанніших розробок у сфері автомобільних освітлювальних приладів. Зовні такі лампи дуже схожі з галогеновими, але принцип їхньої роботи і конструкція - відрізняються. Колба такої лампи заправлена ксеноном, і під час подачі електроенергії всередині неї провокується поява дуги між електродами, що створює світловий пучок. У таких ламп колірна температура дуже велика. Причому випускаються різні моделі, з різним світловим відтінком. Так, лампа на 8000К забезпечує світловий пучок із синім відтінком, а у ламп на 5000-7000К цей пучок за відтінком наближається до сонячного. Ефективність освітлення ксенонових ламп значно перевищує описані вище, при цьому вони досить надійні, оскільки їхня конструкція не передбачає наявність вольфрамової спіралі.

Але є у цих ламп і недоліки, і перший з них - потреба у використанні додаткового обладнання (блок розпалу), що забезпечує подачу напруги в 20 тис. вольт на лампу, необхідної для появи дуги. Другим недоліком є все той самий потужний пучок світла - для водія така лампа світити буде добре, а ось для тих, хто їде йому на зустріч, таке світло може сильно заважати і засліплювати.

Інтернет-магазин КІНГ АВТО
ул. Кольцевая дорога, 15А Киев п-кт. С.Бандери, 23 Киев
FB YouTube