Пн-Пт: 09:00 - 19:00
Сб: 10:00 - 18:00
Нд: 10:00 - 17:00
на верх

Вибір акумулятора

Вибір акумулятора

Будь-який власник автомобіля рано чи пізно стикається з необхідністю заміни акумулятора. Але рідко власник автомобіля змінює акумулятор, коли добіг кінця її гарантійний термін експлуатації.

Здебільшого більшість, як початківців, так і водіїв зі стажем стрімголов летять до автосервісу з початком холодів, коли мінусова температура остаточно псує акумулятор. Багато власників автомобілів користуються допомогою працівників СТО, але є й такі, хто купує акумулятор самостійно. Саме для них і призначена ця стаття.

Акумулятор (АКБ)– тонкощі вибора

Щоб зробити правильну покупку, звичайно ж, необхідно знати кілька важливих моментів. Отже, спочатку варто звернути свою увагу на:

1. Параметр "Ємність батареї". Це, мабуть, основний параметр, яким потрібно керуватися. Причому у кожної моделі автомобіля він різний.

Як і в будь-якій батареї, ємність - це показник обсягу енергії, яку може накопичувати під час заряджання і зберігати цей акумулятор. Його рахують в ампер-годинах. Максимальна ємність повністю зарядженого акумулятора вказується на його корпусі.  Маркування акумулятора при цьому має вигляд 6СТ-55 і 6СТ-60, що означає, що ємність не перевищує 55 і 60Аг відповідно.

Ще один параметр, який останнім часом дедалі частіше використовується, це термін, протягом якого заряджений акумулятор зможе віддавати струм із силою двадцять п'ять ампер за умови 27°С вище нуля. За ємності батареї в 55 - 60Агод час віддачі енергії становить близько однієї сотні хвилин. Причому варто зазначити, що купувати акумулятор з більшим обсягом енергії, ніж потрібно вашій машині, не варто - це марна трата коштів..

2. Параметр "Розміри та тип підключення клем". В автомобільній промисловості габарити і клемні роз'єми мають стандартні розміри.

Тут у вас два шляхи - або ретельно вивчити свій старий акумулятор, або звернутися до автосервісу і повідомити, якої моделі у вас машина, і отримати кваліфіковану пораду. Причому варто зазначити, що розміри і форма корпусів акумуляторів різних машин різні, існують автомобілі акумулятори яких мають цілу низку відмінностей. Переважно йдеться про продукцію японського автомобілебудування, оскільки у цих машин акумулятори мають специфічний розмір і кріплення - зазвичай вони вужчі та вищі, ніж у європейських машин.

Що ж стосується роз'ємів, то тут необхідно мати точні дані про їх розташування. Річ у тім, що якщо купити батарею з "мінусом", розташованим на іншій стороні, то, можливо, дріт буде коротким і його не вистачить для правильного підключення. Або, що ще гірше, у разі неправильного підключення можна не тільки спалити частину приладів-споживачів у салоні, а й акумулятор. 

 

3. Параметр "Стартовий/Пусковий струм". Цей показник характеризує можливість надходження енергії до стартера, який крутить ще не нагрітий двигун на старті.

Зазвичай він пов'язаний з класом батареї та її об'ємом, але буває і так, що на цей параметр потрібно дивитися уважніше. При виборі акумулятора він має значення, коли автомобіль експлуатується в регіоні з низьким температурним режимом, зношений і бувалий, двигун якого заправляється маслом високої в'язкості.

Варто зазначити, що акумулятор стандартного типу розрахований на експлуатацію при +27С°. За такого температурного режиму батарея видає всі сто відсотків своєї потужності. Зате коли температура на вулиці падає до -18С°, то стартові показники того ж самого стандартного акумулятора втрачають 60% потужності, а решти 40% не вистачить на те, щоб завести мотор. Таким чином, у холодному кліматі потрібно мати батарею вдвічі більшої ємності, ніж за помірного клімату.

4. Параметр "Цінова політика". Цей параметр вибирається суто з особистих міркувань і величини бюджету, який ви готові витратити на цю покупку.

Усі акумулятори можна розділити на три класи. Кожен клас характеризується ціною, якістю та параметрами:

• Економ;

• Стандарт;

• Преміум.

Основна різниця між цими трьома класами - застосовувані технології. Найбільш вигідними в плані співвідношення "ціна-якість" є батареї класу Стандарт. Річ у тім, що зі збільшенням класу підвищується його ціна, а також зростає якість.

Акумулятори преміум класу відрізняються від економ класу збільшеним терміном служби, більшою гарантією і рівнем стартового струму. Причому термін експлуатації акумуляторів преміум-класу в середньому на 2 роки більший, різниця в гарантії може бути більш тривалою (від півроку і до півтора років), а показник струму вищий на 30 - 120А.

«Холодний» та «гарячий» старт

За своєю суттю обидва ці параметри мають безпосередній стосунок до величини стартового струму. Річ у тім, що, як ми вже писали вище, класична величина стартового струму обчислюється з розрахунку температури +27С°. Однак температурний режим у наших кліматичних умовах настільки широкий, що класичні +27С° зустріти буде складно. Саме тому на додаток до основної класифікації також використовується поняття "струму холодного запуску" і "струму гарячого запуску".

"Струм холодного запуску" - це число ампер, що виробляються акумулятором за тридцять секунд за низької температури (-18С°), без зменшення показника напруги до мінімально необхідної на старті (7.2 вольт). Чим більша величина струму холодного старту даної батареї, тим вища її стартова потужність.

"Струм гарячого запуску" - це кількість ампер, які виробляє акумулятор у літні місяці, за умови сильного перегріву мотора. За своєю суттю, що "гарячий", що "холодний" старт вимагають удвічі більшої потужності, ніж в експлуатації за стандартних умов. Причому "гарячий старт" навіть проблематичніший, особливо якщо мотор на машині стоїть висококомпресійний, з великим об'ємом, а сам автомобіль оснащений кондиціонером. Це зайвий раз доводить необхідність уважного вибору акумулятора відповідно до типу мотора машини.

Основна класифікація акумуляторів

За типом заводської поставки:

Сухозаряджені – мають більший термін зберігання, оскільки не мають електроліту;

Залиті – заливаються електролітом і відразу готові до експлуатації.

За типом обслуговування:

◊  Обслуговувані (можна ремонтувати);

◊  Малообслуговувані (підлягають частковому ремонту);

◊  Не обслуговувані (не ремонтопридатні).

Акумулятори, що обслуговуються, знайти поки що можна, але от чи потрібно? Їх можна полагодити при короткому замиканні, але зате вони менш міцні, оскільки робляться не з пластику, а з ебоніту. До того ж, вони залиті мастикою, яка в міру забруднення перестає виконувати ізоляційні властивості, і енергія з батареї йде "на вітер".

Здебільшого на ринку представлені мало обслуговувані варіанти. І в чомусь це цілком резонно. Ремонт акумулятора має проводити тільки кваліфікована людина, та й до того ж, якщо акумулятор несправний, то його краще замінити на новий. Так буде безпечніше і дешевше.

Маркування на акумуляторних батареях:

1. стартовий струм – вказується різними стандартами, як-от ДСТУ (вітчизняний стандарт), SАЕ (стандарт США), ЕN (стандарт Єдиної Європи) і DIN (стандарт Німеччини), струм холодної прокрутки (ICC, CCA), струм стартерного заряду (IP);

2. номінальна ємність – виглядає як 55Аг, вимірюється в ампер-годинах;

3. номінальна напруга – виглядає як 12В, вимірюється у вольтах;

4. дата виготовлення – особливо актуальна для залитих акумуляторів;

5. країна-виробник, завод-виробник, адреса підприємства.

 

Геть підробки!!!

Як і з будь-якою іншою продукцією, з акумуляторами справа йде таким чином - ризик наштовхнутися на підробку дуже великий. Щоб не погоріти на покупці, потрібно оглянути акумуляторну батарею і з'ясувати:

◊ наскільки якісний у неї корпус, пробки, і з'ясувати - чи гладкі вивідні клеми, а також визначити, чи є на них спеціальні захисні ковпачки (виробники підробок не надають значення таким дрібницям);

◊ чи є маркування про країну-виробника, завод-виробник, із зазначенням адреси;

◊ чи зазначено на корпусі дату виготовлення;

◊ чи є в комплекті з батареєю спеціальний паспорт.

А ось наявність інструкції - це не показник, тому що на Заході акумулятори рідко продають у звичайних магазинах - їхнім встановленням зазвичай займаються в спеціалізованих сервісних центрах.

Отже, ось вони ті 7 основних кроків до купівлі акумулятора, які допоможуть зробити правильний вибір:

1. Не поспішаючи вивчаємо ринок акумуляторів, присутній у вашому регіоні;

2. Перед купівлею акумулятора враховуємо основні характеристики електрообладнання вашої машини (тип і об'єм двигуна, наявність кондиціонера тощо);

3. Вивчаємо специфікацію акумуляторної батареї, призначеної безпосередньо для вашої марки автомобіля (знайти її можна в технічній документації на машину);

4. Вибираємо величину ємності акумуляторної батареї (вона не повинна бути меншою, ніж у старій батареї, але й не повинна бути більшою, ніж на 5 відсотків);

5. Визначаємося з тим, скільки грошей ви готові витратити на придбання акумуляторної батареї - звідси вибираємо клас пристрою (економ, стандарт або преміум);

6. Безпосередньо перед покупкою з'ясовуємо - чи не підробка обраний Вами акумулятор, дивимося корпус, маркування;

7. Вивчаємо технічний паспорт обраної моделі акумулятора, порівнюємо ще раз усі показники і робимо покупку.

Наостанок варто зазначити, що перед тим, як акумулятор буде встановлений на своє місце під капотом, необхідно перевірити правильність ланцюга заряджання і рівень напруги, що існує в бортовій мережі вашої машини. Річ у тім, що низький або високий показник напруги негативно впливає на період служби пристрою, знижуючи його вдвічі. Тож перевіряйте, встановлюйте, і нехай ваша дорога буде легкою!

І звичайно, якщо ви ще не визначилися з вибором АКБ, пишіть нам, телефонуйте в наш супермаркет автотоварів КІНГ АВТО!

Інтернет-магазин КІНГ АВТО
ул. Кольцевая дорога, 15А Киев п-кт. С.Бандери, 23 Киев
FB YouTube