м. Київ, вул. Кільцева дорога 15А
Будь-який власник автомобіля рано чи пізно стикається з необхідністю заміни акумулятора. Але рідко власник автомобіля змінює акумулятор, коли добіг кінця її гарантійний термін експлуатації.
Здебільшого більшість, як початківців, так і водіїв зі стажем стрімголов летять до автосервісу з початком холодів, коли мінусова температура остаточно псує акумулятор. Багато власників автомобілів користуються допомогою працівників СТО, але є й такі, хто купує акумулятор самостійно. Саме для них і призначена ця стаття.
Щоб зробити правильну покупку, звичайно ж, необхідно знати кілька важливих моментів. Отже, спочатку варто звернути свою увагу на:
1. Параметр "Ємність батареї". Це, мабуть, основний параметр, яким потрібно керуватися. Причому у кожної моделі автомобіля він різний.
Як і в будь-якій батареї, ємність - це показник обсягу енергії, яку може накопичувати під час заряджання і зберігати цей акумулятор. Його рахують в ампер-годинах. Максимальна ємність повністю зарядженого акумулятора вказується на його корпусі. Маркування акумулятора при цьому має вигляд 6СТ-55 і 6СТ-60, що означає, що ємність не перевищує 55 і 60Аг відповідно.
Ще один параметр, який останнім часом дедалі частіше використовується, це термін, протягом якого заряджений акумулятор зможе віддавати струм із силою двадцять п'ять ампер за умови 27°С вище нуля. За ємності батареї в 55 - 60Агод час віддачі енергії становить близько однієї сотні хвилин. Причому варто зазначити, що купувати акумулятор з більшим обсягом енергії, ніж потрібно вашій машині, не варто - це марна трата коштів..
2. Параметр "Розміри та тип підключення клем". В автомобільній промисловості габарити і клемні роз'єми мають стандартні розміри.
Тут у вас два шляхи - або ретельно вивчити свій старий акумулятор, або звернутися до автосервісу і повідомити, якої моделі у вас машина, і отримати кваліфіковану пораду. Причому варто зазначити, що розміри і форма корпусів акумуляторів різних машин різні, існують автомобілі акумулятори яких мають цілу низку відмінностей. Переважно йдеться про продукцію японського автомобілебудування, оскільки у цих машин акумулятори мають специфічний розмір і кріплення - зазвичай вони вужчі та вищі, ніж у європейських машин.
Що ж стосується роз'ємів, то тут необхідно мати точні дані про їх розташування. Річ у тім, що якщо купити батарею з "мінусом", розташованим на іншій стороні, то, можливо, дріт буде коротким і його не вистачить для правильного підключення. Або, що ще гірше, у разі неправильного підключення можна не тільки спалити частину приладів-споживачів у салоні, а й акумулятор.
3. Параметр "Стартовий/Пусковий струм". Цей показник характеризує можливість надходження енергії до стартера, який крутить ще не нагрітий двигун на старті.
Зазвичай він пов'язаний з класом батареї та її об'ємом, але буває і так, що на цей параметр потрібно дивитися уважніше. При виборі акумулятора він має значення, коли автомобіль експлуатується в регіоні з низьким температурним режимом, зношений і бувалий, двигун якого заправляється маслом високої в'язкості.
Варто зазначити, що акумулятор стандартного типу розрахований на експлуатацію при +27С°. За такого температурного режиму батарея видає всі сто відсотків своєї потужності. Зате коли температура на вулиці падає до -18С°, то стартові показники того ж самого стандартного акумулятора втрачають 60% потужності, а решти 40% не вистачить на те, щоб завести мотор. Таким чином, у холодному кліматі потрібно мати батарею вдвічі більшої ємності, ніж за помірного клімату.
4. Параметр "Цінова політика". Цей параметр вибирається суто з особистих міркувань і величини бюджету, який ви готові витратити на цю покупку.
Усі акумулятори можна розділити на три класи. Кожен клас характеризується ціною, якістю та параметрами:
• Економ;
• Стандарт;
• Преміум.
Основна різниця між цими трьома класами - застосовувані технології. Найбільш вигідними в плані співвідношення "ціна-якість" є батареї класу Стандарт. Річ у тім, що зі збільшенням класу підвищується його ціна, а також зростає якість.
Акумулятори преміум класу відрізняються від економ класу збільшеним терміном служби, більшою гарантією і рівнем стартового струму. Причому термін експлуатації акумуляторів преміум-класу в середньому на 2 роки більший, різниця в гарантії може бути більш тривалою (від півроку і до півтора років), а показник струму вищий на 30 - 120А.
За своєю суттю обидва ці параметри мають безпосередній стосунок до величини стартового струму. Річ у тім, що, як ми вже писали вище, класична величина стартового струму обчислюється з розрахунку температури +27С°. Однак температурний режим у наших кліматичних умовах настільки широкий, що класичні +27С° зустріти буде складно. Саме тому на додаток до основної класифікації також використовується поняття "струму холодного запуску" і "струму гарячого запуску".
"Струм холодного запуску" - це число ампер, що виробляються акумулятором за тридцять секунд за низької температури (-18С°), без зменшення показника напруги до мінімально необхідної на старті (7.2 вольт). Чим більша величина струму холодного старту даної батареї, тим вища її стартова потужність.
"Струм гарячого запуску" - це кількість ампер, які виробляє акумулятор у літні місяці, за умови сильного перегріву мотора. За своєю суттю, що "гарячий", що "холодний" старт вимагають удвічі більшої потужності, ніж в експлуатації за стандартних умов. Причому "гарячий старт" навіть проблематичніший, особливо якщо мотор на машині стоїть висококомпресійний, з великим об'ємом, а сам автомобіль оснащений кондиціонером. Це зайвий раз доводить необхідність уважного вибору акумулятора відповідно до типу мотора машини.
За типом заводської поставки:
◊ Сухозаряджені – мають більший термін зберігання, оскільки не мають електроліту;
◊ Залиті – заливаються електролітом і відразу готові до експлуатації.
За типом обслуговування:
◊ Обслуговувані (можна ремонтувати);
◊ Малообслуговувані (підлягають частковому ремонту);
◊ Не обслуговувані (не ремонтопридатні).
Акумулятори, що обслуговуються, знайти поки що можна, але от чи потрібно? Їх можна полагодити при короткому замиканні, але зате вони менш міцні, оскільки робляться не з пластику, а з ебоніту. До того ж, вони залиті мастикою, яка в міру забруднення перестає виконувати ізоляційні властивості, і енергія з батареї йде "на вітер".
Здебільшого на ринку представлені мало обслуговувані варіанти. І в чомусь це цілком резонно. Ремонт акумулятора має проводити тільки кваліфікована людина, та й до того ж, якщо акумулятор несправний, то його краще замінити на новий. Так буде безпечніше і дешевше.
1. стартовий струм – вказується різними стандартами, як-от ДСТУ (вітчизняний стандарт), SАЕ (стандарт США), ЕN (стандарт Єдиної Європи) і DIN (стандарт Німеччини), струм холодної прокрутки (ICC, CCA), струм стартерного заряду (IP);
2. номінальна ємність – виглядає як 55Аг, вимірюється в ампер-годинах;
3. номінальна напруга – виглядає як 12В, вимірюється у вольтах;
4. дата виготовлення – особливо актуальна для залитих акумуляторів;
5. країна-виробник, завод-виробник, адреса підприємства.
Як і з будь-якою іншою продукцією, з акумуляторами справа йде таким чином - ризик наштовхнутися на підробку дуже великий. Щоб не погоріти на покупці, потрібно оглянути акумуляторну батарею і з'ясувати:
◊ наскільки якісний у неї корпус, пробки, і з'ясувати - чи гладкі вивідні клеми, а також визначити, чи є на них спеціальні захисні ковпачки (виробники підробок не надають значення таким дрібницям);
◊ чи є маркування про країну-виробника, завод-виробник, із зазначенням адреси;
◊ чи зазначено на корпусі дату виготовлення;
◊ чи є в комплекті з батареєю спеціальний паспорт.
А ось наявність інструкції - це не показник, тому що на Заході акумулятори рідко продають у звичайних магазинах - їхнім встановленням зазвичай займаються в спеціалізованих сервісних центрах.
Отже, ось вони ті 7 основних кроків до купівлі акумулятора, які допоможуть зробити правильний вибір:
1. Не поспішаючи вивчаємо ринок акумуляторів, присутній у вашому регіоні;
2. Перед купівлею акумулятора враховуємо основні характеристики електрообладнання вашої машини (тип і об'єм двигуна, наявність кондиціонера тощо);
3. Вивчаємо специфікацію акумуляторної батареї, призначеної безпосередньо для вашої марки автомобіля (знайти її можна в технічній документації на машину);
4. Вибираємо величину ємності акумуляторної батареї (вона не повинна бути меншою, ніж у старій батареї, але й не повинна бути більшою, ніж на 5 відсотків);
5. Визначаємося з тим, скільки грошей ви готові витратити на придбання акумуляторної батареї - звідси вибираємо клас пристрою (економ, стандарт або преміум);
6. Безпосередньо перед покупкою з'ясовуємо - чи не підробка обраний Вами акумулятор, дивимося корпус, маркування;
7. Вивчаємо технічний паспорт обраної моделі акумулятора, порівнюємо ще раз усі показники і робимо покупку.
Наостанок варто зазначити, що перед тим, як акумулятор буде встановлений на своє місце під капотом, необхідно перевірити правильність ланцюга заряджання і рівень напруги, що існує в бортовій мережі вашої машини. Річ у тім, що низький або високий показник напруги негативно впливає на період служби пристрою, знижуючи його вдвічі. Тож перевіряйте, встановлюйте, і нехай ваша дорога буде легкою!
І звичайно, якщо ви ще не визначилися з вибором АКБ, пишіть нам, телефонуйте в наш супермаркет автотоварів КІНГ АВТО!